سمینار دو روزه طب سالمندی صبح امروز در یزد آغاز بکار کرد

یزدفردا :بهداشت و درمان "پزشکی:سمینار دو روزه طب سالمندی صبح امروز با حضور پزشکان و کارشناسان یزدی در محل سالن دکتر جوادی بیمارستان شهید صدوقی یزد آغاز بکار کرد.
دکتر جمشید آیت اللهی دبیر علمی این همایش به خبرنگار وبدا، گفت: سمینار دو روزه طب سالمندی با هدف آشنایی پزشکان با جدید ترین روشهای نوین در طب سالمندی برگزار شده است.
وی اظهارداشت: از آنجا که تاکنون در خصوص مباحث طب سالمندی کمتر کاری انجام شده بود بنابراین تصمیم بر آن شد که سمیناری جامع در این خصوص برگزار گردد. وی گفت: این سمینار دو روزه با حضور بیش از 200 نفر از کلیه گروه های پزشکی از جمله؛ متخصصین روانپزشکی، قلب و عروق، فارماکولوژی، بیماریهای عفونی، چشم پزشکی، دهان و دندان، تغذیه، روماتولوژی، گوارش، و گوش و حلق و بینی ، پزشکان عمومی رادیولوژی، جراحی عمومی، مغز و اعصاب، اطفال، ارتوپدی فنی، داروسازی، طب اورژانس، علوم آزمایشگاهی و غیره برگزار شده است. دبیر علمی این همایش ، اختلالات روانی در سالمندی، بیماریهای قلب عروقی در افراد سالمند، تغییرات فارماکودینامیک داروها در سالمندان، سالمندی و اختلالات بینایی، یائسگی، سالمندی و مشکلات دهان و دندان، تغذیه در سالمندی را از مباحث مورد بحث در این سمینار برشمرد و عنوان داشت: پیشگیری و کنترل استئوپروز در سالمندان، اختلالات گوارشی در سالمندان، سالمندی و اختلالت شنوایی، اخلاق پزشکی در سالمندی و روش های پیشگیری و درمان زخم بستر در سالمندان از دیگر مباحث در این سمینار است.
دکتر آیت اللهی در پایان گفت: این سمینار دو روزه دارای امتیاز بازآموزی برای کلیه شرکت کنندگان خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا